وبینار توسعه کسب و کار در چالش کرونا برگزار شد
با توجه به وقوع پاندمی کرونا ویروس، کارگاه مجازی با عنوان "توسعه کسب و کار در چالش کرونا" در تاریخ 27 اردیبهشت ساعت 11-10 صبح با حضور استعدادهای برتر و نخبگان استان گیلان برگزار شد.
تبیین و تشریح محورهایی مانند تعریف توسعه کسب وکار، راهکارهای موثر در توسعه کسب و کار، تحلیل کسب و کار و تدوین برنامه عملیاتی از بخشهای مختلف این وبینار بود. مقدمه مطالب شامل اهمیت پرداختن به موضوع کسب و کار و بازار و مشتری و تعریف بازار و شناخت بازار بود. بازارهایی مثل بازار مسکن، پوشاک، سکه، طلا و نفت هرکدام مشتری خاص خود را دارند و جهت وارد شدن به بازار مولفههای فراوانی همچون سن و جنس، دسته بندی و اندازه بازار وتاثیرگذار هستند. یک روش برای شناخت بازار بر اساس جغرافیای آنها است. شناسایی فرصتهایی برای شناسایی مشتریان جدید بر اساس بازارهای جدید، نکته مهمی است که خلق ارزش در دراز مدت را به ارمغان خواهد آورد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک در اولین سال راهاندازی، برای حضور فیزیکی در بازار زمان بیشتری نسبت به حضور در فضای مجازی اختصاص میدهند. در شرایط کنونی هر کسب و کار کوچک با ورود به دنیای مجازی از شانس بیشتری برای رشد برخوردار است. راههای بسیاری وجود دارند که با استفاده از آن بتوان کسب و کارهای نوپا را توسعه داد. برای مثال یک فروشگاه برای خود یک سایت تهیه میکند تا مشتریان بتوانند به صورت آنلاین محصولات خود را به سادگی سفارش دهند. در ادامه این کار دیگر لازم نیست که آنها برای ارائه لیست خرید به فرد ایمیل داده و یا آن را پست کنند. با اینکار مشکل فاصله و زمان به حداقل میرسد.
از موضوعات مهم مطرح شده در وبینار راههای موثر در توسعه کسب و کار بود که شامل تولید محصول جدید، استفاده از فضای آنلاین، سرمایه گذاری در برخی حوزهها و استفاده از ابزارهای تکنولوژی بودند که به طور کامل تبیین شدند.
در پایان، وبینار به صورت پرسش و پاسخ بین شرکت کنندگان و مدرس ادامه یافت و به سوالات شرکت کنندگان به طور مبسوط پاسخ داده شد. پاسخ به سوالات پرسش کنندگان نیز مورد استقبال سایر شرکت کنندگان قرار گرفت.
این کارگاه با تدریس دکتر مسعود ویسمه (دکتری مدیریت استراتژیک UCSI، محقق، نویسنده و مدرس دانشگاه و عضو رسمی انجمن مدیران ایران) برگزار شد