بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
  • 1403/06/25 - 09:06
  • - تعداد بازدید: 9
  • - تعداد بازدیدکننده: 8
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

و‎زیر علوم: ‎حفظ کرامت اساتید و دانشجویان ماندگاری ایشان در کشور را در پی دارد/ گشودن دانشگاه‌ها برای جذب نخبگان

وزیر‎ علوم از برنامه‌های خود برای جذب و نگهداشت و کاهش مهاجرت نخبگان خبر داد و گفت: استاد و دانشجو انتظار دارند کرامت آنها را به رسمیت بشناسیم. اگر کرامت اساتید و دانشجو حفظ شود ماندگاری وی در کشور بیشتر می‌شود

وزیر علوم از برنامه‌های خود برای جذب و نگهداشت و کاهش مهاجرت نخبگان خبر داد و گفت: استاد و دانشجو انتظار دارند کرامت آنها را به رسمیت بشناسیم. اگر کرامت اساتید و دانشجو حفظ شود ماندگاری وی در کشور بیشتر می‌شود.

وزیر علوم افزود: این دوره امیدواریم به یک نسل بالاتری از آموزش عالی ارتقا پیدا کنیم. دانشگاه احساس مسولیت اجتماعی کرده و نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت نباشد، حکمرانی کشور باید حکمرانی علمی باشد. حکمرانی علمی ایجاب می‌کند سیاست‌گذاری مبتنی بر داده های علمی باشد، برای تحقق مسئولیت اجتماعی چالش هایی داریم.

وی تاکید کرد: در حوزه جذب نگهداشت نخبگان و برای کم کردن عوامل مهاجرت چند برنامه جدی در دستور کار داریم.

وی افزود: بستر قانونی تامین مسکن اساتید، به ویژه اساتید جوان مهیا شده است، از همه مدیران تعهد می گیرم اقدامات عملی برای اجرای این قانون را ببینیم، توسعه خوابگاه های متاهلی به کاهش مهاجرت کمک می کند. مولد سازی که خیلی در دانشگاه ها استقبال نمی شود باید انجام شود.

وی افزود: از عوامل دیگر مهاجرت که می‌کوشیم آن را اصلاح کنیم گشودن دانشگاه ها برای جذب نخبگان است، مرکز جذب باید مرکز بی طرف باشد ما نسبت به گرایش افراد مسئولیت نداریم البته شرایط قانونی جذب مشخص کرده چه کسی می تواند فعالیت کند.

وی ادامه داد: سلایق و عقاید شخصی خودمان را نباید در جذب، نگهداشت و ارتقای نخبگان دخالت دهیم، مرکز جذب مانند یک مرکز قضایی است باید بی طرف بوده و دور از حب و بغض باشد، امیدواریم با تجدید نظر و رعایت بی طرفی نسبت به جذب نخبگان کوشش کنیم.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهاجرت این است که استاد و دانشجو انتظار دارند کرامت آنها را به رسمیت بشناسیم. اگر کرامت اساتید و دانشجو حفظ شود ماندگاری وی در کشور بیشتر می شود.

  • گروه خبری : SlideShow
  • کد خبر : 173143
کلمات کلیدی
مدیر گیلان
خبرنگار

مدیر گیلان