جهش فروش با «گزارش تحقیقات بازار»؛ شرکتهای دانشبنیان 50درصد کمکهزینه میگیرند
شرکتهای دانش بنیان برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان خود باید همواره بازار را رصد کنند و با روشهای علمی، تحقیق و پژوهش انجام دهند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سبد حمایتی متنوع خود، کمک مالی به این تحقیقات را نیز قرار داده است
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بازار یک مفهوم اقتصادی متغیر است، یعنی همواره در حال تغییر است و شرکتهای عرضه کننده محصولات، باید همیشه تحولات آن را با دقت رصد کنند. ممکن است محصولی که به بازار عرضه میشود دیگر با سلیقه مصرفکننده همخوانی نداشته باشد و یا آنکه رقبای جدید و قدرتمندی به بازار وارد شده باشند. به همین دلیل شرکتهای تجاری باید با استفاده از روشهای علمی همیشه تحولات بازار را زیر نظر بگیرند.
شرکتهای دانش بنیان نیز مانند هر بنگاه اقتصادی، به گزارش تحقیقات بازار شفاف و کار آمد نیاز دارند.
شناسایی مخاطبان و مصرفکنندگان محصول، تحلیل رقبا، تخمین صحیح از میزان کشش بازار و سهم قابل کسب از آن، از جمله موضوعاتی هستند که این گونه گزارش های مالی با محوریت آنها تهیه میشود.
گزارشهای مطالعه فرصت، گزارشهای رصد بازار و گزارش های بازار داخلی، سه نوع گزارشی هستند که در راستای تحقیقات بازار انجام میگیرند.
میزان حمایت
شرکتهای دانش بنیان با درآمد کمتر از 100 میلیارد ریال میتوانند به میزان 50درصد از هزینههای تهیه این گزارشها را با رعایت سقف مندرج در قانون، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک دریافت کنند. همچنین شرکتهای دانش بنیان با درآمد بیشتر از 100 میلیارد ریال نیز میتوانند به صورت آزاد و بدون تسهیلات از این خدمات بهرهمند شوند.
علاقهمندان برای اطلاع بیشتر از جزئیات این بسته حمایتی و ثبت نام به سامانه http://daneshbonyan.isti.ir/ مراجعه کنند.